Sinergi itu indah.
Pemudi Dai'e

Diberi amanah olehNya agar dakwah tidak dipandang sebelah mata.



Tafadhol Taaruf Sahabat Visi


Akhlah cerminan agama.

Tanpa tarbiah hidup pasti rebah.

Credits!

Template: Nurul AtiQah
Basecodes: Ainabillah Shafie
Others:   

Moga Allah Redha ;)

  



Bismillaahirrahmaanirrahiim .



           hehhehe , bile dah menulis banyak pulak bende nak citee . apa nak tulis , aku nak post pasal karya seni aku . haha ~ mungkin tak hebat macam Ain Zatie but I am still learning gituu ;) aku tulis bende nie waktu aku tgh sedih kenapalah ada org nak hentam aku . attack aku . provok aku . tapii tu semua Allah nak uji sejauh mana kebergantungan aku pada-NYA ;) PU Rahmat ada memberi tazkirah kat Pencetus Ummah Perdana gituu yakni bersangka baik lah pada ALLAH kerana itu adalah kemenangan yang hakiki ;) hohoho ... 



         okay , mohon hayati ;)



oh dunia ,
di mana tertegaknya keadilanmu ,
di mana perginya kesaksamaanmu ,
sungguh aku rindu akan kehadiranmu .

oh dunia ,
mengapa dirimu penuh kezaliman ,
mengapa isimu penuh ketidakadilan ,
mengapa sisimu penuh keterpaksaan ,
demi , aku lelah hidup terusan begini .

oh hati ,
tetaplah dirimu atas panji kesabaran ,
tegarkan hatimu penuh jiwa kelapangan ,
pasti adanya imbalan dari Rabb-mu yang abadi ,
bukan sekadar hanya menyedapkan kegersangan pedih hati .

oh diri , 
biarkan dirimu ditinggal temanmu ,
asalkan dirimu terusi perjuangan dakwah .
liku ini mengajar erti ketabahan untukmu ,
mengajar kematangan hidupmu ,
mengajar kehidupan buatmu .

oh jiwa ,
jangan biarkan engkau diulit kegersangan .
didiklah segenap isimu dengan buah kesabaran ,
biarkan aniaya itu menimpa dirimu ,
asalkan segenap tidak engkau membalas ,
sungguh keperitan itu pasti adanya kemanisan ,
ketahuilah ALLAH itulah Rabb-mu bersama seluruh hidupmu ,
hampir di saluran jantung hatimu .



sekian . hahahha , aku rasa nak muntah bile tulis dan baca balik ..

           apa apa pun , aku rasa seronok sebab ALLAH pilih aku untuk jalan ini ;) aku harap sangat supaya ALLAH tak tarik nikmat kesabaran atas kepayahan yang aku lalui sebab sejujurnya aku dah jatuh hati dengan jalan dakwah . cume aku kene salu tuntut ilmu dan memperkasakan ilmu . macam aku cakap , mohon doa kalian .  kengkadang tuh rasa jatuh jugak tapi kat situ lah aku belajar mana kawan , mana lawan . kalau kawan tu die tarik aku kembali gagah untuk teruskan perjuangan dan nasihat aku cara nie salah sepatutnya kite buat macam nie . kalau lawan tuh , die nak salahkan kite , biarkan kite jauh terpesong dengan cara kite yang salah dan mungkin menindas orang .. maaf tapi terima kasih untuk ruangan ini ;)


           '' ya ALLAH , yang maha membolak balikkan hati . Tetapkanlah hatiku atas agama-MU , dan mentaati-MU serta memperbaiki ibadahku . ''